Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.05.2008 14:47 - Асеновград. Сакралният град на България.
Автор: skribezium Категория: Туризъм   
Прочетен: 15527 Коментари: 14 Гласове:
1

Последна промяна: 03.05.2008 21:55


Асеновград. Сакралният град на България.

 

            Има велики градове по света – Рим, Париж, Санкт Петербург, Берлин.

Има мегаполиси по всички посоки, събрали в себе си   стълпотворение от хора и съдби. И ние имаме  нашите велики градове – старопрестолният Търновград,  Старият Пловдив,  градът на белия Дунав – Русе,  морската ни перла  - Варна,  възкръсналият от пепелта на пожарите  - Стара Загора....

            Имаме и своте малки градчета,   които времето е белязало да бъдат нашите стожери през годините – Котел, Елена, Троян, Калофер,  Тетевен, Копривщица,  Самоков, и още и още – цяла огърлица от имена, вплели се в историята и бъдещето на България.

            Но имаме и един град – градът на цар Иван Асен Втори, ревниво пазещ нашите вековни  православни традиции. В този град на всяка улица пред очите ти изниква църква . Околните хълмове са още по-величествени, белязани със знаците на светия кръст и малките храмове-параклиси.

            И заедно с това Асеновата крепост разказва истории и легенди на битки, за  кръстоносеца Рение дьо Три, обсаден шест месеца в крепостта, а в  църквата “Света Богородица Благовещение” от римско време се пази барелеф,  който те връща назад, назад... Времето на гладиаторите...

            “Аз, гладиаторът Виктор почивам тук. Отечеството ми е Солун. Погуби ме божеството, а не клетвопрестъпникът Пинас..........”   Този надпис вдъхнови местната изкуствоведка Светла Москова и тя написа прекрасната книга “Гладиаторът Виктор”.
            А непокорната Чая и вечерния бриз продължават да разнасят истории и легенди ...

                  ......................................................................................................................................................

 

            ....Снимал съм стотици пъти крепостта, храмовете, параклисите. И реших да  събера  някои от тях и отново да ги покажа. Към снимките добавих най доброто от саунтрака на филма “Гладиатор” – “Slaves To Rome”,  The night of Rome”,  The Batle” и “Elysium”.  

              

И ако имате време, отново ви каня  по моите пътеки в града и около него.

       

              image

             





Тагове:   България,   град,   асеновград,


Гласувай:
1



Спечели и ти от своя блог!
1. inamay - Какво съвпадение! Днес щях да крача ...
02.05.2008 15:19
Какво съвпадение! Днес щях да крача в стъпките на твоите пътеки, но в най-последния момент се промениха плановете ми... И ето, пак съм в този очарователен град, благодарение на теб... И още съвпадения - преди минути писах за дните ми на престой в Асеновград, как утрините викаха с медените звуци на камбаните, как галеше "вечерникът" и скачаше по камъните в Чая, забравил да си легне в чинарите й, а гръдта на Родопа ухаеше на първа пролет и се кичеше с нацъфтелите дървета...Това обикнах в този град и той ме чака, за да ми покаже как диша планината с цялата зеленина и колко топлина събират камъните на Беленташ...
Благодаря ти за разходката! От мене - поздрав! :)
цитирай
2. helios - Великолепен постинг!
02.05.2008 15:58
Благодаря!
Поздрави!:)
цитирай
3. mateia - Stalbite
03.05.2008 11:40
На всякъде около нас има стълби за изкачване,отвеждащи ни да докоснем-недокоснатото,да изживеем-неизживяното и връщайки се да съхраним Сакралното...Прекрасно е!
Поздравления
цитирай
4. profruit - Сега си спомням няколко...
03.05.2008 12:09
неща за Асеновград. Първото е, че като ученици ни водеха на Асеновата крепост.
Знам, че след 1990г Асеновград нашумя с частните ателиета за булчински рокли. Последните ми идвания в града бяха заради полиетилен. Който иска да си купи найлон-Асеновград предлага в изобилие.
Най-вече факта, че първи приятели в Москва ми бяха семейство от Асеновград. Това е Юлиян и Сийка. Юлиян трябва да е 70-ти набор, а Сийка е от Айтос. Имат момченце. Евентуални поздрави, ако ги познаваш.
За клипа-силен 6.
поздрави
цитирай
5. watchtowerman - Великолепно!
03.05.2008 19:12
И като Послание. И като творческо постижение.
цитирай
6. bibilaz - CHUDESEN KLIP!
04.05.2008 08:00
Ne moga da spra da se vazhishtavam na krasotata na grada ti i na tvoeto umenie da ni go predstavish!
цитирай
7. анонимен - Благодаря !
04.05.2008 09:23
Перфектен постинг ! Поздрави !
цитирай
8. hishi - Благодаря
04.05.2008 16:10
Гледах много интересен клип с хубава музика. И ефектите са готини.
Благодаря ти за десетминутното пътуване из Асеновград.
цитирай
9. анонимен - Някой ме разходи днес...
04.05.2008 17:44
Случайно отворих тук,привлечена от думата сакрално...Толкова красота насъбрана в няколко минути ми възвърнаха равновесието...Звук и картина,такава симбиоза между двете.Прекрасно!!!
Поздравления!Докосна сетивата и сърцето ми!
цитирай
10. skribezium - Сърдечно ви благодаря за отзивите ...
04.05.2008 18:17
Сърдечно ви благодаря за отзивите за "Сакралният град на България." Желая ви здраве и да съхраним българската душевност.
цитирай
11. enjoy6 - Благодаря за интресната разходка!
05.05.2008 21:08
Скоро изкачих скалният масив "Беленташ" и останах очарована от тайнството и красотата на приодата и скалните феномени в бизост до твоят красив и вълнуващ град!
цитирай
12. yyordanov - Асеновград и историята
06.05.2008 13:04
Колега, поздравявам Ви за този пост. Докато го четох се сетих за една мисъл на един езиковед (не помня името му): "Всяка дума е страница история". А тук всеки град е поне една книга история. Аз съм горд, че съм се родил в България - малката държава с голямата и богата история.

Никога не съм бил в Асеновград, но като гледам и чета се навивам да си направя едно хубаво пътуване до там.
цитирай
13. skribezium - yyordanov,
11.05.2008 19:52
Когато тръгнеш към града ни, обади се с удоволствие ще ти покажа всичко!
цитирай
14. анонимен - на кафе и ... булама
04.08.2008 00:33
Skribezium, и аз съм се пързалял по Нохто, къпал съм се в ряката на Бърдаклим, ял съм чорбата на Гривата и съм говорил на "ти" на Шикера, Кашкавала, Шублера и кой ли не от местните зевзеци, след което пребродих света надлъж и нашир, но това, което прочетох от теб ме развълнува дълбоко и ме зарадва както нищо не ме е радвало от години! Ако имаш малко време, пък и който да е от Блога също, ще дойда в Консулатото на чашка кафе след 5 в перък 15 Август. Ще дойда отдалече. Става ли?
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: skribezium
Категория: Туризъм
Прочетен: 2625352
Постинги: 240
Коментари: 2068
Гласове: 23153
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол
1. Мисисипи - реката на моето детство
2. Настроение край моята река
3. По следите на Фритилария Понтика
4. По следите на Фритилария Понтика - среща след три години
5. Созопол - спасеният град
6. Край Долнослав в средата на лятото
7. Долнослав в сърцето ми
8. Боговете на Долнослав - част І
9. Асеновград - разходка по пътеките край града
10. Асеновград - сакралният град на България
11. Белинташ - неразгаданото послание
12. Пловдив. Пролет в градините на Шевалас
13. Пловдивски спомен за Папа Йоан Павел ІІ
14. Асеновград - оазис под крепостта
15. Асеновград. Горноводенски манастир "Свети Кирик и Юлита"
16. Филипополско херцогство. Крепостта Скрибенцион и дук Рение дьо Три
17. Долнослав - лунната река
18. Асеновградският Олимп
19. Запознайте се. Аз съм скакалецът Скрибеций ди Джордж
20. Панагюрище - Memory Fuii
21. Нека любовта ми е огнище
22. Есенна пътека
23. Асеновград. Метоха. Последното дихание на една реликва
24. Есенна Чая
25. Римският път от Асенова крепост до река Луковица
26. Когато Пловдив беше Филипопол
27. Живейте в щастливия миг!
28. Един българин по сакралния път Сантяго де Камино
29. Камино дел Рей - най-ужасяващата пътека на света
30. Камино дел Муерте - най-ужасяващия път на земята