Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.04.2010 13:40 - Камино дел Рей - най-ужасяващата пътека на света
Автор: skribezium Категория: Туризъм   
Прочетен: 15934 Коментари: 11 Гласове:
25


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
      Преди време чрез постинга Един българин по сакралния път Сантяго де Камино  ви водих по поклоннически път Сантяго де Камино из Северна Испания. Този маршрут премина от Южна Франция до Сантяго де Компостела на западното испанско крайбрежие Христо Ватев и аз само представих неговото удивително пътешествие.
     Сега също тръгваме, но този път из Южна Испания, където се намира най-ужасяващата пътека на земята, наречена Камино дел Рей.
         Държа да ви кажа, че никога, абсолютно никога не бих преминал това ужасяващо и смразяващо място.
     Но да започвам страховития си малък  разказ за пътеката, която са преминали   авантюристи и достатъчно луди глави.
     Най-хубавото от разказа ми е това, че маршрута се намира до известния град Малага и Андалузия.
Строителството е започнато през 1901 година за транспортиране на материали на строящите се ВЕЦ-ове в пролома. В продължение на четири години азиатски строители изграждат пътеката, която е широка около метър и на височина 700 метра над коварното дефиле.
Откриването й става едва през 1921 г., когато испанския крал Алфонсо ХІІІ преминава през нея и от там носи името си  Камино дел Рей.
      Сега пътеката е силно  разрушена,  огромни части са пропаднали, на места само едно тънко стоманено въже служи за преминаване. Официално тя бе забранена за изкачване след като през 2000 г. загинаха 4 човека на нея. Много обаче от смелите хора, търсачи на силни усещания намират начин да преминат през три километровата й дължина.
       За в бъдеще се планира това лудо място да се възстанови, обезопаси и да бъде на разположение на туристите през 2012 година.
       И през 2012 няма даже да си помисля за Камино дел Рей!
       А вие?
       Ако разказа ми е бил малко невпечатлителен и повърхностен пренесете се в смразяващия клип, който избрах за вас. А като свърши - просто си отдъхнете, че не сте били там! 
  image
Преминаване през сринато място на пътеката

image   
   Скалите на пролома EL CHORO

image
Само смели или само за луди?

Очаквайте: Боливийската магистрала на смъртта


 



Тагове:   Камино дел Рей,


Гласувай:
25



Спечели и ти от своя блог!
1. mamas - Това е лудост!
17.04.2010 18:52
Вдигнах кръвното само докато изгледам клипа! А защо изобщо реших да го гледам, и аз не знам...
цитирай
2. skribezium - mamas,
17.04.2010 19:06
И аз изживях истински ужасяващ шок, когато го гледах. Накрая си отдъхнах, защото не съм бил там и никога няма да бъда! Този адреналин е само са смели, безумни и силни хора. Има и такива смели сърца, които заслужават нашето възхищение.
А ние да си стоим здраво на земята.
цитирай
3. hishi - Ох,
18.04.2010 02:56
страхувам се да ходя по тази пътека. Може би смели хора могат, но аз ще се въздържа.
Има ли такова място в България?
цитирай
4. skribezium - hishi,
18.04.2010 09:23
Мисля, че в България няма такова ужасно място. А при вас, в Япония, как е?
Радвам се, че отново си тук!
цитирай
5. divna8 - Еее, че това си е "магистрала"... :)))
18.04.2010 13:23
в сравнение с някои пътеки в Рила, Пирин и Стара планина...
Само да имаш здрави нерви, вестибуларен апарат и крака.
Да, за несвикналия поглед е страшничко, с всеки е така първият път.
Много ми хареса, поздрави за идеята :):):)
цитирай
6. hishi - skribezium,
18.04.2010 13:25
И при нас няма такова опасно място. Има разрушени мостове, но никой не минава, така че няма проблеми :)
цитирай
7. mileidi46 - Ujas..
18.04.2010 13:51
Napravo mi ,,iztrupnaxa'' zubite...nqma da moga i edna kra4ka da napravq i 6te poletq v propastta...Napravo mi stana zle...
цитирай
8. monna1 - Здравей, приятелю!
18.04.2010 14:29
Спомних си една случка от детството ми на "Чудните мостове" - Котленския балкан.
Вървяхме в колона по един по една тясна пътека, а долу - пропаст...на всичкото отгоре..аз без да забележа прескочих една змия, която в момента е пресичала пътеката, но от тези пъстрите...мисля че беше очиларка...много отровна...
Учителката извика да спрем, едва когато аз бях преминала и всички видяхме как змията си пълзи нагоре по хълма...
Аз умирам от страх от змии...ако бях я видяла...сигурно щях да падна в пропастта от ужас....
Неприятен спомен...
Та и тази пътека е страховита, но има хора, търсачи на силни усещания...явно?!
Хубав ден!
цитирай
9. lotos16 - Поздрави, Скрибежиум!
18.04.2010 20:25
Предизвикателство, вдигащо адреналина. Но не са толкова луди, защото се вижда на снимките, че все пак се подсигуряват, закачени за въжето.
Хребетът Кончето в Пирин може да съперничи на тази пътека.
цитирай
10. panazea - Разказът ти е много интересен и описателен!
19.04.2010 23:42
Не познавах тази пътека и сега знам нещо повече , благодарение на теб !
Лека вечер!
цитирай
11. kardzhali - Боже милостиви!
21.04.2010 09:05
Направо ми се изви свят! Това не знам как го правите! Приемете моето възхищение!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: skribezium
Категория: Туризъм
Прочетен: 2625328
Постинги: 240
Коментари: 2068
Гласове: 23153
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол
1. Мисисипи - реката на моето детство
2. Настроение край моята река
3. По следите на Фритилария Понтика
4. По следите на Фритилария Понтика - среща след три години
5. Созопол - спасеният град
6. Край Долнослав в средата на лятото
7. Долнослав в сърцето ми
8. Боговете на Долнослав - част І
9. Асеновград - разходка по пътеките край града
10. Асеновград - сакралният град на България
11. Белинташ - неразгаданото послание
12. Пловдив. Пролет в градините на Шевалас
13. Пловдивски спомен за Папа Йоан Павел ІІ
14. Асеновград - оазис под крепостта
15. Асеновград. Горноводенски манастир "Свети Кирик и Юлита"
16. Филипополско херцогство. Крепостта Скрибенцион и дук Рение дьо Три
17. Долнослав - лунната река
18. Асеновградският Олимп
19. Запознайте се. Аз съм скакалецът Скрибеций ди Джордж
20. Панагюрище - Memory Fuii
21. Нека любовта ми е огнище
22. Есенна пътека
23. Асеновград. Метоха. Последното дихание на една реликва
24. Есенна Чая
25. Римският път от Асенова крепост до река Луковица
26. Когато Пловдив беше Филипопол
27. Живейте в щастливия миг!
28. Един българин по сакралния път Сантяго де Камино
29. Камино дел Рей - най-ужасяващата пътека на света
30. Камино дел Муерте - най-ужасяващия път на земята